Live your Dreams - Del 15

Pappa krama om mig. "Its going to be fine" sa han tryckt. Nästa morgon vakna jag av att min data plinga till bredvid mig, jag hade somnat med den i sängen.. Det var Jawi som fråga om vi kunde hänga.

Jag skrev tillbaks att vi kunde träffas på vårt favorit café om 30 minuter.
Jag gick upp och borsta tänderna och satte på mig ett par shorts med och en långärmad tröja med College tryck på.
Jag sminka mig lätt och drog upp håret i en tofs, tog en liten väska och la ner min plånbok och mobil och självklart bilnycklar.
Jag gick ner och satte på mig mina skinstövlar.
Jag gick ut till bilen och starta den, jag satte på radion och åkte iväg.
Efter 15 minuter var jag framme. Jag hoppa ur bilen och såg Jawi komma åkandes på sin skatebord.
"Heeey Jaz!!" sa hon glatt och krama om mig hårt.
"Hey Jawi!" sa jag och skratta.
Hon la in sin skatebord i min bil och vi gick in på cafét skrattandes.
Vi gick fram till disken.
"What do you want?" undra Jawi och snegla mot kakorna och slicka sig runt munnen.
"Haha Jawi! I think I'm going to take a sandwish" sa jag och log.
Jawi får mig verkligen att le, hon är en sol i oväder, helt underbar!
Alltid full av energi, sjukt söt med hennes lockiga blonda hår till hennes lite mörk färgade hy.
"Okey me to" sa hon och log.
Vi beställde varsin macka och jag tog en Cappucino och Jawi tog en latte.
Jag är helt beroende av Carrucino! det är det godaste kaffet som finns!
Vi satte oss ner vid ett bord med soffor.
"When have the baby video premiere?" undra Jawi och titta upp på mig.
"Tomorrow!" sa jag glatt och log medan jag titta på Jawi som hällde i socker i sin latte, usch hur kan man dricka latte med ett ton socker!?
"Jawi! Thats not healty!" sa jag och skratta.
"But its good!" sa hon och skratta.
"What are you going to do when the school starts?" undra Jawi.
"Ehh go in it!? haha no.. I dont know, Scooter ask me if I wanna be following on Justin's tour in the fall, they are going to Hawaii!" sa jag och log snett.
"Will you go" undra hon dystert.
"I think so.." sa jag och snutta på mitt kaffe.
"Okey."
Vi kom på andra tankar och prata om allt och inget i 1 timma.
"Should we go" skratta jag fram efter att ha skrattat åt en konversation Jawi precis haft med sin mamma i telefonen.
"Yeah.. mom wants me to come home" sa hon och sucka men skratta med mig.
*
"Byebye!" sa jag och krama om Jawi innan jag släppte av henne vid hennes hus, hon tog sin skatebord och vinka.
Jag åkte hem och möttes av en gallen lillebrorsa inne i hallen.
"AHH I'M GETTING THE HIGH SCORE!!" skrek han från vardags rummet så det dona i hela huset.
"Do you have a problem or what shut up!" skrek jag tillbaks.
"Normal family.." mumla mamma från köket.
"I can hear you!" skratta jag när jag kom in.
"Oh hey sweetie!"
"Heyy mom" sa jag och blinka med ena ögat.
"Can you go out with Chase? he havent been out today".
Utan att svara gick jag ut till halen och drog på mina sneakers och tog kopplet.
"Chase come here!" ropa jag och hörde Chase komma springandes.
Jag satte på honom kopplet och gick ut. Jag gick till parken en bit bort, jag satte mig på en bänk och lätt Chase springa iväg och leka med de andra hundarna.
"Hey can I sit here" hörde jag en tjej säga.
Jag titta upp och såg en tjej i min ålder, hon hade vacker färg solbränna, brunt hår och !
"Ofcorse!" sa jag.
"My name is Santana Lopez" sa hon och log mot mig.
"Hey my name is Jasmine Villegas" sa jag och log tillbaks.
"Hey can I sit here"
"I have heard about you somewhere" sa hon och log mot mig.
"Yeah thats maybe true" sa jag och log.
Vi prata länge och bytte nummer.
"I have to go and get my dog now" sa jag och reste mig upp.
"Me to" sa hon och reste sig.
"Well se ya!" sa hon och krama mig.
Jag krama tillbaks "Bye!".
Jag gick hem och koppla av Chase och gick upp på mitt rum klockan var 1, bara vad ska man göra nu då..
Min mobil ringde och det stog: "Jenni!" på skärmen, asså min maneger.
"Hey Jasmine I have talkt to your crew and you are going to play in "I own this" and "All these boys""
"Now?"
"Yeah can you come to the studio the pruducer guys are here".
"Okey."
Jag la på och gick ner igen med min väska.
"I'm going to the studio" sa jag till mamma som läste i vardagsrummet.
"okey have fun!"
Jag åkte iväg och när jag kom fram frågade jag Mimmi i receptionen om vilket rum. Det var rum 324 på våning 5.
"Hello!" sa jag och krama Jenni.
"Hey Jaz!"
Jennifer är verkligen snäll, hon har en egen kariär som är i fullgång men hon pallar med att vara min huvud maneger.
"My niece (systerdotter) are here if thats okey" sa Jenni och log osäkert.
"Ofcourse!"
"I said that I haved heard from you!" sa .. Santana!
"Hey Santana!" sa jag och krama henne.
"Do you two know each other?
"Well we meet to day" sa jag och log.
*
Efter flera timmar i studion var vi klara.
Vi besämde att om 4 dagar skulle vi spela in videon till Serious och så bestämde vi att jag skulle följa med på Justin's tour till Hawaii!

Så nu fick ni det efter längtade del 15!! Hoppas ni gilla det!
glöm inte att kommentera! era kommentarer är jättesnälla! Ni är jättesnälla!

♥BIEBAHLOOVE♥

Kommentarer
Postat av: johanna

jättebra :)

2011-10-09 @ 14:11:24
URL: http://bieberword.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0