Live your dreams - Del 22


Dagen efter
"Jasmine du måste gå upp nu klockan är 10!!" ropade mamma från kanske köket. "Mm" mumla jag fast jag visste att hon inte skulle höra. "Jasmine" sa hon mjukt, hon stog nu lutad mot dörren och hade armarna i kors. "Jag ska" sa jag och log lite mot henne. "Bra gumman, jag åker till sjukhuset nu somna inte om" sa hon och drog upp mina pärsiener ¹(?) sedan försvan hon ut genom dörren och strax efter hörde jag bilen åka iväg.
Jag gick upp och gick in på badrummet, jag hoppa snabbt in i duschen och tvätta håret. När jag klev ur drog jag en handduk runt kroppen och en till håret. Jag gick in i min WIC och valde ut kläder att ha på mig. Det fick bli ett blåt linne och vita shorts, jag la till lite smycken. Jag torkade håret och borsta igenom det, sedan sminkade jag mig lätt.
Jag gick ner till köket och stötte på Robert. "Hej syrran" sa han och log mot mig. "Hej Rob" sa jag och log tillbaks. "VAd hade du tänkt göra idag då?" frågade jag honom. "Jag hade tänkt att slappa med Melissa på stranden", sa han. Jag flinna mot honom och svara "Skulle jag kunna få följa med? har liksom inget annat för mig" sa jag och gjorde puppyeyes. Han skratta bara åt mig, "Visst, du känner väl henne lite" sa han. "Ehh asså jag har träffat henne tre gånger typ" sa jag och skratta.
Jag sprang upp för trappan och in på mitt rum. Jag öppnade min bikini låda och valde en blå-axelbandslös bikini och drog på mig den under kläderna. Jag packa ner spräj (?) sololja och min iPod i min bruna väska och så satte jag upp håret i en stor bulle och gick ner till Rob igen. "Redå att åka?" fråga han och log. "Jepp!" sa jag och drog på mina flippisar. "Vi ska hämta Melissa utanför hennes hus, men det ligger jätte nära vattnet så!" sa Rob och vi körde iväg. Jag satt i baksättet så att Melissa skulle kunna sitta där fram. Jag tittade ut på hennes hus och fick mig en chock, hon bodde  i ett ljust poolhus jätte nära stranden och stort var det!
Jag såg Melissa komma med snabba steg mot bilen i ett stort leendé, jag kommer nog alltid vara avundsjuk på det leendét, hennes perfekt vita tänder, inramade i ett par välformade läppar. "Hej Rob!" sa hon glatt och pussa honom på munnen och titta sedan back på mig. "Hej Jasmine! det var längesen!" sa hon och krama om mig. "Ja det kan man ju säga!" sa jag och log. Vi åkte ner till stranden och klev ur bilen. Vi gick lite längrebort ifrån alla andra på stranden, det var väldigt varmt ute, så det förvånar mig inte att det är så många ute. Jag drog av mig kläderna och snabbt därefter gjorde Melissa och Rob samma sak, så alla hade badkläder. "Ska vi bada?" undra Rob och log mot oss. "Sisten i!" ropa jag och for iväg mot vattnet och Melissa hacka in på mina steg och sprang efter. "fusk!" ropa Robert och kom efter.
20 minuter senare låg vi på våra handdukar och sola. Jag låg och smsa med Jawi när jag såg någon bekant lite längre bort på stranden. Då såg jag att det var Edward, en kompis från Miami, han stog och spela volleyboll med några andra, då såg jag att det inte bara var Edward utan Felix, Gabe, Nick och Lexi mina gamla kompisar från Miami efter att var där en väldigt lång tid där förr. Jag reste mig upp och börja gå bort mot de. Lexi vände sig om och fastna med ögonen på mig, de växte långsamt större och ett öronbedövande skrik gled ur hennes mun. Killarna vände sig hastigt om och titta förskräkt på henne. Hon tog satts och flög på mig. Vi krama varandra hårt tills jag släppte taget. "Herreguuud va längesen det var man såg dig!" sa hon och log mot hela ansiktet. "Ja jag säger detsamma!" sa jag och log stort. Jag småsprang fram till Eddie, Felix, Gabe och Nick och krama om de en för en. "Men vad gör ni här?" undra jag förvånat. "Vi ville bara checka in staden" sa Gabe och gjorde nån snobbminn. Vi börja skratta och jag log mot honom. "Jag har saknat er!" sa jag och var bara tvungen att krama Lexi igen.
Lexi.


Så här var del 22, väldigt tråkigt och kort, men jag har ingen fantasi så ni måste hjälpa och glöm inte att kommentera. Och så att ni vet så kommer rollen Lexi spelas av Demi Lovato!

♥BIEBAHLOOVE♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0